سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوال روز عاشورا

جمعه 85 بهمن 13 ساعت 6:48 عصر

بسم الله الرحم الرحیم

یه سری سوال برای من پیش اومده امیدوارم که شما به من جواب بدید :

چرا امام حسین در روز عاشورا اقدام به نابودی لشکر نکرد و چرا با اینکه میتونست لشکر رو در چند دقیقه نابود کنه نکرد و گذاشت که حضرت زینب به دست نامحرم ها بیوفتد و کتک بخورد؟

چرا امام حسین در روز عاشورا با اینکه میتونست جادویی بکنه تا همه مردم به طرف او بیایند جادو نکرد مثل امام علی که در خیبر را با یک دست کند در حالی که همان در را حدود 70 الی 80 نفر باز و بسته میکردند و بعضی از مردم به طرف او آمدندچرا امام حسین اقدام به جادو کردن نکرد؟

چرا امام حسین در روز عاشورا نماز خود را بعد از جنگ نخواند میگذاشت بعد از جنگ خورشید را برمیگرداند مثل امام علی که نماز قضا شده بود امام خورشید را برگرداند و چرا گذاشت موقع جنگ در حین جنگ خواند؟

امیدوارم که بتونید به سوالهای بنده جواب بدید.

اللهم عجل لولیک الفرج


نوشته شده توسط : محب علی

نظرات دیگران [ نظر]


هل من ناصر...

دوشنبه 85 بهمن 9 ساعت 11:42 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم
امروز چه روزیه هر کسی امروز را یه جوری معنی میکنه یکی میگه امروز 72 تن شهید میشند ، یکی میگه امروز روزیه که امام حسین شهید میشه ،یکی میگه امروز تمامی جوانان به شهادت میرسند ، یکی میگه امروز روز اول سختی های زینب ، یکی میگه امروز روز اول اسیری زینب ،یکی میگه امروز همه جا ناهار و شام میدهند الاخره هرکسی امروز را یه جور معنی میکنه اما من امروز را اینطوری معنی میکنم:
امروز روزی که امام حسین برای نگه داشتن اسلام جنگید تا آنجا که حتی از شیر خواره اش را در راه اسلام داد و در ظهر عاشورا تنها ماند کسی نبود که امام حسین را یاری کنید روز عاشورا روزیه که حضرت زینب را از محملی به محمل دیگر با سرها می برند.
پیام ظهر عاشورا امام حسین : نماز اول وقت را ترک نکنید. واقعا اینقدر برای امام حسین سینه میزنیم کاری کنیم که نماز اول وقتمان از دست نرود و پیام ظهر عاشورا امام حسین را زمین نزنیم.
در مورد این جمله امام حسین در روز عاشورا بیایید فکر کنیم : هل من ناصر ینصرنی.
آیا امام حسین واقعا به کمک نیاز داشت که فرمود : کیست مرا یاری کند امام حسین به هیچ کس نیاز نداشت امام بود میتونست هر کاری را بکند یعنی نمی تونست لشکر یزید را به هم بزند چرا که نمی تونست خیلی راحت میتونست امام حسین ملائکه را داشت ملائکه ای که در زیر دست امام حسین هستند اما امام حسین میخواست دست همه رو بگیره و به طرف بهشت بکشونه امام حسین اینقدر به امتش علاقه داشت که همه را به بهشت میخواست بکشونه اما اونا نمیخواستند بیایید و روی این جمله فکر میکنیم.
اللهم عجل لولیک فرج


نوشته شده توسط : محب علی

نظرات دیگران [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

در کنار بی بی و یه داستان
[عناوین آرشیوشده]